ACHO je zase Blíž lidem. Radil jí PR expert

PR - jak zaujmout média a veřejnost

Pomoc při mimořádných událostech v Česku, na Haiti i Ukrajině. Činnost humanitárního oddělení ACHO je rozmanitá, zbývá dostat ji do povědomí lidí z řad veřejnosti. Jak na to, to se ve středu 11. května dozvěděli charitní pracovníci a studenti spřátelených škol od PR profesionála Marka Jehličky. Ten přiblížil, jak psát tiskovou zprávu a čím zaujmout média i veřejnost. Účastníci kurzu se dotkli i témat, jako jsou Facebook a video. Školení je součástí projektu Blíž lidem...

 

 

Teorie, ukázky z internetu a praxe. S tím vším kurz PR aneb Efektivní komunikace na FB a s médii počítal. „Zkuste mi říct, čím by měla tisková zpráva novináře zaujmout,“ vybídl účastníky kurzu lektor Jehlička. Od stolu se ozývala nejrůznější kritéria zajímavosti. „Zaujme třeba poutavý lidský příběh,“ hází do placu studentka Eliška. „Důležitá je i aktuální situace, ke které by se zpráva vztahovala,“ přidává na seznam jedna z pracovnic Charity. Papír se brzy plní dalšími tipy. Média přitáhne třeba i populární osobnost, význam zprávy, originalita, stručnost, ale bohužel i negativita.

Charitní pracovníci i studenti se soustředíZkusme si napsat vlastní tiskovou zprávu

Po teoretické části si účastníci kurzu vyzkoušeli napsat tiskovou zprávu, jejíž klady a zápory potom rozebrali s ostatními. Lektor Jehlička jim také poradil s nejvhodnějším načasováním zpráv, dále jak je správně zacílit a jaké nástroje k jejich šíření použít. Samostatnou kapitolou byl například Facebook nebo Youtube kanál. V takových případech hraje významnou roli zábava. „Měli bychom se vžít do lidí, kteří na internetu vyhledávají to, co je zajímá, a pak se strefit do jejich zájmu a potřeb,“ pokračoval lektor s tím, že ideální je, když zpráva, video, soutěž či jiný způsob, jak dát o sobě vědět, předčí očekávání oslovených.

Součástí školení byla také projekce videí s inspirativními PR aktivitami a kampaněmi.

Marek Jehlička je bývalý novinář a tiskový mluvčí, stojí za vznikem několika neziskových organizací nebo projektu natočvideo. V současnosti je lektorem a poradcem v oblasti PR a sociálních sítí.

O PR s Markem Jehličkou

Projekt Blíž lidem může Arcidiecézní charita Olomouc uskutečnit díky podpoře České rozvojové agentury.

         Kriz_plaminky_ACHO_finalcrpomoc_horiz_r

 

Karolína Opatřilová, ACHO

Tříkrálová sbírka 2023
Pomáhejte s námi na Haiti a na Ukrajině

Tříkrálová sbírka 2019

Náš výtěžek
29 828 905 Kč

100,0%

Rozpečetěno pokladniček

Chci přispět

Zobrazit podrobné výsledky z celé ČR

 

Chci se stát dobrovolníkem

 
 

Konsorcium nevládních organizací

VÝSLEDKY 

 

 

EVROPSKÉ PROJEKTY

 
 

Charity v arcidiecézi

Bystřice p.Hostýnem  Holešov  Hranice  Kojetín  Konice  Kroměříž  Kyjov  Luhačovice  Moravská Třebová  Nový Hrozenkov  Olomouc  Otrokovice  Prostějov  Přerov  Slavičín  Strážnice  Svitavy  Šternberk  Šumperk  Uherské Hradiště  Uherský Brod  Valašské Klobouky  Valašské Meziříčí 
Veselí nad Moravou  Vsetín
Vyškov  Zábřeh  Zlín
Hospic na Svatém Kopečku